I början av mars meddelade Finferries att färjetrafiken mellan Nagu och Korpo ska förbättras genom att ersätta den nya hybridfärjan L-317 med den mindre färjan L-198. Den och L-197 (också…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
En kommentar: “Så här tycker skärgårdsnämndens ordförande om färjebyte och ny tidtabell – i sommar ska Nagu−Korpo-färjorna avgå var tionde minut”
Kari Niemi skrev
Om man tänker hur de går i praktiken att köra över,purka o lasta så med 10 minuters mellanrum på starterna blir nog en aning för stressit för ”lossigobbarna” o damer?Desku säkert räcka med 15 min mellan avgångarna så får man lite dra andan på bildecket?Då i börjans början vade ju 20 min mellan turerna o en färja o alla visst att jämnt o tjugo över o före fr Korpo sidan o tio över o före o halv fr Pernäs (som Pernäs skrivdes då)?Men nu har vi ju 2024 o trafiken ser en aning annorlunda ut?Ännu,tänk på trafikljusena o filerna,nya bräda färjf3sterna o vågbrytarna?Hela hamnen (stranden)byggdes om men det kosta väl int just så mycket???
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Om man tänker hur de går i praktiken att köra över,purka o lasta så med 10 minuters mellanrum på starterna blir nog en aning för stressit för ”lossigobbarna” o damer?Desku säkert räcka med 15 min mellan avgångarna så får man lite dra andan på bildecket?Då i börjans början vade ju 20 min mellan turerna o en färja o alla visst att jämnt o tjugo över o före fr Korpo sidan o tio över o före o halv fr Pernäs (som Pernäs skrivdes då)?Men nu har vi ju 2024 o trafiken ser en aning annorlunda ut?Ännu,tänk på trafikljusena o filerna,nya bräda färjf3sterna o vågbrytarna?Hela hamnen (stranden)byggdes om men det kosta väl int just så mycket???