Pargas fick lov att utreda obesvarade samtal – hälsovårdscentralen var överbelastad i februari
ÅU 18.10.2021 16:53
Regionförvaltningsverket i Sydvästra Finland har närmat sig Pargas stad med en begäran om att förklara varför man under februari i år inte omedelbart fått kontakt med hälsovårdscentralen under öppettiderna. Begäran…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
Din senaste betalning gick tyvärr inte igenom, men det kan du lätt åtgärda genom att gå in på ”Mitt konto” och antingen prova igen eller byta kort.
Vi ser att du för tillfället inte har någon prenumeration hos oss. Du kan väldigt enkelt starta en genom att, välja den prenumerationsform som passar dig bäst här.
Var vänlig vänta.
ÅU
Ge respons åt redaktören
Dela artikeln
Min erfarenhet är att återuppringningen i allmänhet har fungerat väldigt bra. Hälsovården i Nagu/Pargas har ofta ringt tillbaka så gott som omedelbart. Jag har hört att det kan fungera mycket sämre på andra håll, vilket förstås inte berättigar Pargas att försämra servicen, men kan vara en ringa tröst för den som väntat länge.