Förflytta dig till innehållet

Pargas fick lov att utreda obesvarade samtal – hälsovårdscentralen var överbelastad i februari

Regionförvaltningsverket i Sydvästra Finland har närmat sig Pargas stad med en begäran om att förklara varför man under februari i år inte omedelbart fått kontakt med hälsovårdscentralen under öppettiderna. Begäran grundar sig på Institutet för hälsa och välfärd THL:s uppgifter om att telefonkontakten inte fungerat.…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 22,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

En kommentar: “Pargas fick lov att utreda obesvarade samtal – hälsovårdscentralen var överbelastad i februari

  1. Kirsti Riipola skrev

    Min erfarenhet är att återuppringningen i allmänhet har fungerat väldigt bra. Hälsovården i Nagu/Pargas har ofta ringt tillbaka så gott som omedelbart. Jag har hört att det kan fungera mycket sämre på andra håll, vilket förstås inte berättigar Pargas att försämra servicen, men kan vara en ringa tröst för den som väntat länge.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter