Det pågår mycket arbete i kulisserna för att hålla svenskan synlig inom välfärdsområdet i Egentliga Finland. Varhas team för tvåspråkig service ska främja ett tillåtande språkklimat. Dit hör direktören för…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
En kommentar: “90 frågor till ny svensk Varha-frågetjänst sedan mars – så här jobbar ett team med svenskan inom välfärdsområdet”
Ulla Mäkitie skrev
Varha är ett totalt fiasko. Mycket sämre service för den vanliga befolkningen men höga löner för cheferna. Usch, man mår illa när man läser dessa artiklar! Å det påstådda arbetet för svenskan, det är bara ett spel för kulisserna, ute i verkligheten minskar svenskan rejält och snabbt.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Varha är ett totalt fiasko. Mycket sämre service för den vanliga befolkningen men höga löner för cheferna. Usch, man mår illa när man läser dessa artiklar! Å det påstådda arbetet för svenskan, det är bara ett spel för kulisserna, ute i verkligheten minskar svenskan rejält och snabbt.