Yle: Undervisningsministern tycker att lång matematik blivit alltför dominant i studerandeurvalet till högskolorna
Laura Kotila/Statsrådets kansli
Undervisningsminister Jussi Saramo (VF) anser att ämnet lång matematik blivit alltför dominerande i betygsurvalet till högskolorna, enligt Yle. Arkivbild.
Undervisningsminister Jussi Saramo (VF) säger i en intervju till Yle att studentexamensbetyget för lång matematik har fått alltför stor betydelse i studerandeurvalet till högskolorna. Det här är andra året då…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.