Förflytta dig till innehållet

Viking Grace har överskridit 7 miljoner passagerare

Terminalchef Lotta Berts, Mari Hellsten samt Viking Grace kryssningsvärd Jonathan Isaksson. Bakom dem kaptenen Magnus Thörnroos. Foto: Viking Line


Den sjunde miljonte passageraren på Viking Grace noterades i Viking Lines Åboterminal den 27 december.
Det var Mari Hellsten som råkade vara den passageraren, och hon uppvaktades med  ett fång med fina blommor.
Hon träffade då Viking Grace kapten Magnus Thörnroos och Viking Grace kryssningschef Jonathan Isaksson samt terminalchefen Lotta Berts.
Mari Hellsten var på väg att resa till Sverige med sin make när överraskningsutmärkelsen kom.
Viking Line satte Viking Grace i trafik i januari 2013.
LÄS OCKSÅ:
ÅU åkte ett dygn med Viking Grace i maj i år, och träffade olika personalgrupper ombord.
ÅU ett dygn på Viking Grace: Pargasbon Anette Sandholm…
ÅU ett dygn på Viking Grace: Kocken Richard Karlsson från Nagu…
ÅU ett dygn på Viking Grace: Hovmästaren Katja Brander från Björkboda
ÅU ett dygn på Viking Grace: Jan-Erik Öhman känner varje vrå…

Dela artikeln

4 kommentarer: “Viking Grace har överskridit 7 miljoner passagerare

  1. Kari Niemi skrev

    Va vae här riktigt för gnäll?Böt hon ti Silja mitt i allt när hon inga Fick hjälp, i terminalen???Ganska råddig” insändare sku jag seij !Förstod inget ?

  2. Peter Petterson skrev

    Ja, främmande var det ju inte. Vilken tarvlig ursäkt av en kommunikationschef. Precis så gick det till och det är upp till er att ändra förfarandet, ge klara direktiv till er personal, o.s.v. Att erhålla bärhjälp några meter från terminal till båt och v.v. är inte mycket begärt, eftersom en rollatorbunden inte har möjlighet till detta själv. Våga öppet stå för era handlingar, och en skriftlig ursäkt är på sin plats. Och se till att detta inte upprepas.

  3. Johanna Boijer-Svahnström skrev

    Hej!
    Tack för din respons. Det låter främmande. Det finns ju klara regler för detta som vi följer: https://www.vikingline.se/min-bokning/bra-att-veta/passagerare-med-funktionshinder-eller-nedsatt-rorlighet/
    Vi får be att du hör av sig till vår kundserviceavdelning (feedback.finland@vikingline.com) så går vi igenom detta noggrant och återkommer. Har satt kopia på ditt inlägg till avdelningen.
    Med vänlig hälsning,
    Johanna Boijer-Svahnström, informationsdirektör, Viking Kine

  4. Peter Petterson skrev

    Inget att skryta med som man behandlar rörelsehindrade passagerare. Min syster, med rörelsesvårigheter efter en bilolycka, erhöll ingen som helst hjälp att ta sig ombord i syfte att fira jul I Sverige. Enda hjälpen hon kunde få var en rullstol och på den skulle hon i famnen bära sin rollator + resbagage??? Personen ifråga är beroende av sin rollator och kan omöjligen samtidigt dra en resväska efter sig. Trots många samtal fick hon samma svar såväl i Mariehamn som i Åbo. (Båtbyte i Mariehamn var meningen). Mycket nonchalant, arrogant och irriterad personal bemötte henne helt oförstående. Julresan hade gått om intet om inte Siljaline hade haft en helt annan attityd till att hjälpa sina passagerare. Där var det inga problem, hon fick bärhjälp ända fram till hytten. Tack Tallink-Silja för det! Jag avråder alla med handikapp att anlita Vikingline, som inte är att lita på. Jag fick möta upp i Mariehamn (från Kapellskär), och kunde hjälpa henne vidare. Allt detta förorsakade en total besvikelse och en närmast kränkande effekt. Att diskriminera rörelsehindrade rimmar illa mot EU’s direktiv om likabehandling oavsett handikapp.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter