Förflytta dig till innehållet

Viking Glory stötte på problem vid Suezkanalen – byråkrati nära stoppa fartyget

Pressbild/Viking Line
en flod och en liten båt
Viking Glory i Suezkanalen.
Befälhavare Ulf Lindroos stod i går vid rodret då nya Viking Glory körde genom Suezkanalen till Medelhavet. Resan avklarades på 11 timmar. – Det var en unik erfarenhet som inte…

Redan prenumerant?

Dela artikeln

5 kommentarer: “Viking Glory stötte på problem vid Suezkanalen – byråkrati nära stoppa fartyget

  1. Tina Axen skrev

    Precis så Bo Gyllenberg! Kanalen kallas inte Marlborodiket utan en giltig orsak 🙂

  2. Kenneth Wilen skrev

    Helt rätt skrivet Bo Gyllenberg så är det på många ställen tex St Petersburg

  3. Raymond Barr skrev

    På tal om Suez kanalen, hände det sej under 6-dagars kriget 1967 att tidningarna skrev om att ett finländskt fartyg var försvunnet. Fartyget låg i Great Bitter Lake då anfallen mot Egypten började. Förutom krigstillståndet hade fartyget maskin- och radioproblem.
    Fartyget var på väg norrut mot Medelhavet, men hade turen att få svänga om och började färden mot Europa runt Afrika med 4-6 knops fart. Många fartyg blev kvar i kanalen bla två svenska alldeles nya Killara och Nippon.
    Det finska fartygets hemort var Nagu.(Åbo)

  4. Sjökapten Jan Eriksson skrev

    Om man varit till sjöss bara mellan Finland och Sverige, då känner man inte till några sådana saker. Sjäv har jag gått genom Suez kanalen 5 gånger i båda riktningarna, när jag seglade på Gustavs Eriksons kylfartygen.

  5. Bo Gyllenberg skrev

    Man brukar komma med på konvojlistan med ngra lådor tobak. Att reservera plats räcker inte som sådant.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter