Förflytta dig till innehållet

"Vi borde ha låtit FPA-taxins chaufför övernatta hos oss, då skulle det ha varit säkrare att det alls kommer en taxi"

Ofta hör man att FPA-taxin inte kommer som den ska.
Här är mina exempel:
Jag hade beställt taxi och vi skulle åka till Nagu hälsocentral. Där skulle jag vara klockan 9.20 på måndag morgon.
Jag hade även kommit överens med att FPA:s taxicentral att centralen ska meddela chauffören att han ska ringa mig föregående kväll, gällande till exempel Käldöfärjans tidtabell.
På söndagskvällen ringer chauffören och meddelar att han är på väg till oss nu! Han var 12 timmar för tidig!
Men jag ångrar nu att vi inte tog emot honom, så kunde han ha övernattat hos oss.
Då skulle det ha varit säkrare att taxin kommer.
För på måndag morgon ringer en annan FPA-taxichaufför och säger att han är på väg till oss nu och att han är redan i S:t Karins.
Men då var det ju för sent att hinna till oss och sedan i rätt tid i hälsostationen.
Det tycks vara så att man ska lita på grannarna.
Marja Troberg
Nagu

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *