Förflytta dig till innehållet

Tusentals kollar dagligen deras webbsida om räddningsverkets utryckningar – ”Det här är en kär hobby, inte business”

Stefan Holmström
Två män står på trottoar
Rami och Tuomas Mikkola är noga med hur de informerar om utryckningar och olyckor. Att göra renodlad business av Tilannehuone-tjänsten skulle bara vara fel, säger de.
För sexton år sedan var Rami Mikkola en aktiv FBK:are som funderade på den nya teknikens möjligheter. – Jag var nyfiken på vilka utryckningar som skedde i min region, sådana som kunde innebära släckningsuppdrag också för mig, säger han. Rami bad om hjälp av brodern…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *