Förflytta dig till innehållet

Trygga och lämpliga banktjänster för alla

Berit Björklöf kommenterade Nordeas finskspråkiga telefontjänst i sin insändare den 14 april 2021.

Vi beklagar Björklöfs upplevelse. Vi på Nordea jobbar hela tiden för att se till att varje kund ska få betjäning i sina bankärenden, på det sätt som passar hen bäst.

Vi rekommenderar att våra svenskspråkiga kunder alltid i första hand ringer oss på numret 0200 5000 som betjänar på svenska vardagar kl. 8–18. När kunden ringer oss på det här numret hör hen ett inspelat meddelande med anvisningar på svenska.

I insändaren tog Björklöf också upp bankärenden under coronatiden. På grund av pandemin betjänar Nordeas kontor i Finland för tillfället privatkunder endast med tidsbeställning. När man bokat tid får man naturligtvis service också på svenska. Kassatjänster erbjuds normalt i hela landet och man behöver inte boka tid till kassakontoren.

Kassakontoret vid Salutorget i Åbo betjänar utan tidsbeställning vardagar kl. 10–16.30. Utöver service med tidsbeställning på kontoren ger kundtjänsten även råd om sparande och placeringar per telefon och via chatten. Vi betjänar våra kunder på finska, svenska och engelska.

Vi vill också i fortsättningen vara en trygg och tillförlitlig partner för våra kunder och vi välkomnar var och en till Nordea.

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *