Det har förekommit avbrott i Folkpensionsanstalten FPA:s webbtjänst under början av året, och nu har också telefontjänsten problem. FPA meddelar att dess telefontjänst får fler samtal än normalt, vilket lett…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
En kommentar: “Stockningar i FPA:s telefontjänst – problem i webbtjänsten ökar antalet telefonsamtal”
Saku Kallio skrev
Ringde igår på em till FPA, 24 minuter innan någon svarade och kopplade mig vidare. 1 timme och 5 minuter visade klockan på samtalet när de sen svarade. Och här ringer man till en statlig tjänst, och betalar för väntetiden.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Ringde igår på em till FPA, 24 minuter innan någon svarade och kopplade mig vidare. 1 timme och 5 minuter visade klockan på samtalet när de sen svarade. Och här ringer man till en statlig tjänst, och betalar för väntetiden.