Förflytta dig till innehållet

Skärgårdsbornas motstånd torpederade planerad ruttändring på Nagu norra förbindelsebåtsrutt

Arkiv/Mikael Heinrichs/Kim Lund
ett bildkollage med förbindelsebåtar och bryggor
Förslaget att slå ihop Nagu norra förbindelsebåtsrutt med delar av Korpo ruttområde gick om intet efter stort motstånd från skärgårdsborna.
Ett förslag om en radikalt omarbetad sommartidtabell för m/s Innamo på Nagu norra förbindelsebåtsrutt, där man i praktiken skulle slå ihop Nagu norra rutt med delar av Korporutten, har i…

Redan prenumerant?

Dela artikeln

4 kommentarer: “Skärgårdsbornas motstånd torpederade planerad ruttändring på Nagu norra förbindelsebåtsrutt

  1. Valter Eriksson skrev

    Detta med isväg från Åvensor, Lill- och Stor-Pensar till Norrskata skulla ha varit omöjlig poängterade jag i min skrivelse till berörda myndigheter

  2. Mikael Heinrichs skrev

    Hej!

    Artikeln publicerades som syns tidigt i morse och skrevs klart redan i fredags, då Archipelago Lines fortfarande hade informationen att man ville ha kommentarer fram till den 10 april på sin webbplats. Den informationen har nu plockats bort och precis som du konstaterar är sommartidtabellen för Fiskös del nu publicerad där som oförändrad.

  3. Betina Iver skrev

    Enligt senaste inlägg på Facebook av rederiet sker det inte några förändringar i sommartidtabellen från tidigare år. Det som är konstigt är att det i artikeln påstås att rederiet vill ha respons på det nya förslaget fram till 10.4. Det inlägg på Facebook där rederiet bad om respons har tydligen tagits bort, åtminstone kan inte jag hitta det. På rederiets hemsida finns också tidtabellen utan ändringar från tidigare. Under veckoslutet fanns ännu enbart det förslag som rederiet på Fiskös facebook profil redan tidigare tagit tillbaka, dvs de föreslagna ändringarna i tidtabellen genomförs inte.

  4. Håkan Wickström skrev

    Förslaget gällande Korpo-rutten finns redan upptaget på tidtabellen för sommaren, så förbindelsen till Killingholm och Lom är inte något förslag utan tydligen fakta.

    En kort kommentar gällande det begravda förslaget för Nagu Norra och kontakten till Lillpensor och Storpensor, så skulle förslaget aldrig ha fungerat för vintertiden, ifall det var tänkt, enär det icke är tillåtet att köra upp en ränna mellan Havträsk och Lillpensor, vilket skulle ha lett vintertid till, att ingen förbindelse den vägen hade varit möjlig efter isläggningen.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter