Ett förslag om en radikalt omarbetad sommartidtabell för m/s Innamo på Nagu norra förbindelsebåtsrutt, där man i praktiken skulle slå ihop Nagu norra rutt med delar av Korporutten, har i…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
4 kommentarer: “Skärgårdsbornas motstånd torpederade planerad ruttändring på Nagu norra förbindelsebåtsrutt”
Valter Eriksson skrev
Detta med isväg från Åvensor, Lill- och Stor-Pensar till Norrskata skulla ha varit omöjlig poängterade jag i min skrivelse till berörda myndigheter
Mikael Heinrichs skrev
Hej!
Artikeln publicerades som syns tidigt i morse och skrevs klart redan i fredags, då Archipelago Lines fortfarande hade informationen att man ville ha kommentarer fram till den 10 april på sin webbplats. Den informationen har nu plockats bort och precis som du konstaterar är sommartidtabellen för Fiskös del nu publicerad där som oförändrad.
Betina Iver skrev
Enligt senaste inlägg på Facebook av rederiet sker det inte några förändringar i sommartidtabellen från tidigare år. Det som är konstigt är att det i artikeln påstås att rederiet vill ha respons på det nya förslaget fram till 10.4. Det inlägg på Facebook där rederiet bad om respons har tydligen tagits bort, åtminstone kan inte jag hitta det. På rederiets hemsida finns också tidtabellen utan ändringar från tidigare. Under veckoslutet fanns ännu enbart det förslag som rederiet på Fiskös facebook profil redan tidigare tagit tillbaka, dvs de föreslagna ändringarna i tidtabellen genomförs inte.
Håkan Wickström skrev
Förslaget gällande Korpo-rutten finns redan upptaget på tidtabellen för sommaren, så förbindelsen till Killingholm och Lom är inte något förslag utan tydligen fakta.
En kort kommentar gällande det begravda förslaget för Nagu Norra och kontakten till Lillpensor och Storpensor, så skulle förslaget aldrig ha fungerat för vintertiden, ifall det var tänkt, enär det icke är tillåtet att köra upp en ränna mellan Havträsk och Lillpensor, vilket skulle ha lett vintertid till, att ingen förbindelse den vägen hade varit möjlig efter isläggningen.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Detta med isväg från Åvensor, Lill- och Stor-Pensar till Norrskata skulla ha varit omöjlig poängterade jag i min skrivelse till berörda myndigheter
Hej!
Artikeln publicerades som syns tidigt i morse och skrevs klart redan i fredags, då Archipelago Lines fortfarande hade informationen att man ville ha kommentarer fram till den 10 april på sin webbplats. Den informationen har nu plockats bort och precis som du konstaterar är sommartidtabellen för Fiskös del nu publicerad där som oförändrad.
Enligt senaste inlägg på Facebook av rederiet sker det inte några förändringar i sommartidtabellen från tidigare år. Det som är konstigt är att det i artikeln påstås att rederiet vill ha respons på det nya förslaget fram till 10.4. Det inlägg på Facebook där rederiet bad om respons har tydligen tagits bort, åtminstone kan inte jag hitta det. På rederiets hemsida finns också tidtabellen utan ändringar från tidigare. Under veckoslutet fanns ännu enbart det förslag som rederiet på Fiskös facebook profil redan tidigare tagit tillbaka, dvs de föreslagna ändringarna i tidtabellen genomförs inte.
Förslaget gällande Korpo-rutten finns redan upptaget på tidtabellen för sommaren, så förbindelsen till Killingholm och Lom är inte något förslag utan tydligen fakta.
En kort kommentar gällande det begravda förslaget för Nagu Norra och kontakten till Lillpensor och Storpensor, så skulle förslaget aldrig ha fungerat för vintertiden, ifall det var tänkt, enär det icke är tillåtet att köra upp en ränna mellan Havträsk och Lillpensor, vilket skulle ha lett vintertid till, att ingen förbindelse den vägen hade varit möjlig efter isläggningen.