Skärgårdens ringväg och Lilla ringvägen öppnar för säsongen den 13 maj då M/S Antonia inleder trafiken mellan Iniö och Houtskär samt M/S Östern på Lilla ringvägen mellan Nagu och Rimito.…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
2 kommentarer: “Ringvägarna öppnar på fredagen – det rör också på sig med cykelvägen mellan Prostvik och Nagu centrum”
Jan-Erik Karlsson skrev
Personligen vill jag gärna ha en lättrafikled runt ringvägarna ,men inte avskild den skall vara i form av breddningar av vägar o körbanor,då kan även långsamma o breda traktorer o jordbruksmaskiner komma fram(alla DESSA VÄGRÄCKEN HÅLLER PÅ ATT GÖRA DE OMÖJLIGT) mopedbilar osv dessutom kan även plogning o sandning skötas så de kan användas åretrunt.O skärgårdsvägen är nu redan allt för smal då dessa bilkaravaner från färjorna kommer så breddning måste göras i vilket fall som helst.
Jan-Erik Karlsson skrev
Skulle inte processen med att lösa lättrafikfrågan gå snabbare om man först kontaktar alla eventuellt berörda markägare o hör o beaktar deras åsikter o synpunkter,o sedan börjar planera o mäta o tillomed bygga.Det är annars risk för många o långa o besvärliga besvärs processer o dåliga kompromisser.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Personligen vill jag gärna ha en lättrafikled runt ringvägarna ,men inte avskild den skall vara i form av breddningar av vägar o körbanor,då kan även långsamma o breda traktorer o jordbruksmaskiner komma fram(alla DESSA VÄGRÄCKEN HÅLLER PÅ ATT GÖRA DE OMÖJLIGT) mopedbilar osv dessutom kan även plogning o sandning skötas så de kan användas åretrunt.O skärgårdsvägen är nu redan allt för smal då dessa bilkaravaner från färjorna kommer så breddning måste göras i vilket fall som helst.
Skulle inte processen med att lösa lättrafikfrågan gå snabbare om man först kontaktar alla eventuellt berörda markägare o hör o beaktar deras åsikter o synpunkter,o sedan börjar planera o mäta o tillomed bygga.Det är annars risk för många o långa o besvärliga besvärs processer o dåliga kompromisser.