Förflytta dig till innehållet

Pargas förbindelsebåtsrutt används flitigast — färja mellan fastlandet och Heisala kan bli aktuell

ÅU-foto
Skärgårdsbefolkningen har varit nöjd med m/s Viken. Foto: ÅU-foto Invånarna på öarna som hör till Pargas förbindelsebåtsrutt är i stort sett nöjda med m/s Viken och med tidtabellen. Det framkom under ett planeringsmöte som Närings-, trafik- och miljöcentralen (NTM-centralen) ordnade för…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

7 kommentarer: “Pargas förbindelsebåtsrutt används flitigast — färja mellan fastlandet och Heisala kan bli aktuell

  1. Paul Lindberg skrev

    Oh my Lord! Ingen har mig veterligen någonsin ifrågasatt förbindelsefartget,
    m/s Vikens lagenliga skyldigheter att transportera passagerare och fordon mm.
    enligt tidtabell på sitt eget ruttområde. Hur i all världen kan någon tolka rubriceringen så, att ifrågavarande fartyg är någon ”speciell farkost”?
    Även missförstånden har en gräns…

  2. Kari Niemi skrev

    No tycks d v trögt för vissa att läsa Nyheter O sen kritisera att kanske jag inga börjar prenumera ÅU pga ”tryckfel” ?Likaså när Posti här int svenskt namn så no e d på,tok no?O d v jag tycker så gammaltids ”vaijerilossi” utan vaijer ti Heisala O sedan förbindelsebåt en gång i veckan på vintern ti Österskär O Kälö!Dom holmana som har fastbosatta året om ska sörvas men int att man transporterar gratis sommargästernas virke o annat ,bil O släp typ?

  3. Johanna Orkannen skrev

    Oavsett färja eller förbindelsebåt så är det en farkost det handlar om. Farkosten Viken är ingen speciell farkost, rubriceringen till trots. Den skall, enligt lagen, transportera personer och fordon enligt en tidtabell inom den förutbestämda rutten.

  4. Paul Lindberg skrev

    ÅU-artikeln helt korrekt frånsett en liten ”tryckfelsnisse” i rubriken.
    En färja kan bli aktuell, inte aktuellt.

  5. ÅU skrev

    Hej! Artikeln handlar om förbindelsebåtstrafiken (inte färjor) och gällande den konstaterade både Jari Nieminen på NTM-centralen och Pargas näringslivschef Tomas Eklund att det finns skillnader i användingsgraden, vilket också framkommer i artikeln. NTM-centralen har också statistik över hur många resor som görs på de olika rutterna, där skillnaderna framkommer/Emma Strömberg

  6. Lukas Karlstedt skrev

    Nog används alla färjor riktigt flitigt. Hade planerat att börja prenumerera på ÅU men det beslutet ligger nu väldigt löst. Skärp er för f*n.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *