Förflytta dig till innehållet

Ölförsäljningen minskade ifjol – cider och long drink mer populära

Bryggeri- och läskedrycksindustriförbundet anger den minskade importen från Estland och en ökad konsumtion i hemmen som en orsak till att försäljningen av bland annat cider ökade under början av året.
Restaurangbegränsningarna verkar inte ha haft någon stor effekt på ölförsäljningen under årets första kvartal. Försäljningen av läskedrycker ökade med cirka 6 miljoner liter under januari-mars, vilket är drygt 11 procent mer än under motsvarande period i fjol. För mineralvatten var ökningen måttligare, cirka 8,6 procentenheter.…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *