Landskapsstyrelsen som sammanträdde tidigare i dag ryter till gällande Rävsundsbron. Man oroar sig för de accelererande skadorna på stålkonstruktionerna och trafikbegränsningarna som NTM-centralen tvingats ta till och markerar sin ståndpunkt med ett ställningstagande. I ställningstagandet påpekar landskapsstyrelsen att byggandet av den nya bron bör inledas…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
3 kommentarer: “Också landskapsstyrelsen ryter till: Rävsundsbron bör få finansiering i första tilläggsbudgeten”
Paul Lindberg skrev
I lilla Åbo fixade man en ny Kvarnbro, inte Martinsbro, över ”täckdiket” Aura å.
En bro över det lite större diket mellan Pargas – Nagu vore önskvärd, men det
går tyvärr inte riktigt som på film. Det behövs också lite ”fickpengar”…..
Samma gäller naturligtvis också en ny bro över det lite mindre diket Rävsundet.
Båda ovannämnda ”dikesövergångar” behövs, därom är vi säkert alla överens,
men det är som med allting sist och slutligen en fråga om finansiering.
Angående brobyggen rekommenderas en studieresa till Kina.
Mikael Granqvist skrev
Jag hoppas man kan handskas med rävsundsbro bygget så som ett krisbygge och inte sätta det i någon politisk brokö.
Johan Andersson skrev
Varifrån kommer uppgiften om att det skall ta fem år att få en bro byggd över det där lilla diket? Bron(arna) är redan långt planerade, så det är bara att köra igång! I lilla Åbo fixade man från noll en ny Martinsbro på drygt ett år! I Genua rev man den raserade bron och återuppgyggde den på minder än ETT ÅR! Svårt och krävande projekt högt över hustaken! Så här vid Rävsund ligger nog inte bara en hund begraven utan hela kenneln!
Max 3 mån detaljplanering och sen. maskinerna på plats, huvudplaneringen är redan sgs gjord! Tydligen är det politik bakom, inget annat. Lika så med broprojektet Lill-mälö-Nagu.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
I lilla Åbo fixade man en ny Kvarnbro, inte Martinsbro, över ”täckdiket” Aura å.
En bro över det lite större diket mellan Pargas – Nagu vore önskvärd, men det
går tyvärr inte riktigt som på film. Det behövs också lite ”fickpengar”…..
Samma gäller naturligtvis också en ny bro över det lite mindre diket Rävsundet.
Båda ovannämnda ”dikesövergångar” behövs, därom är vi säkert alla överens,
men det är som med allting sist och slutligen en fråga om finansiering.
Angående brobyggen rekommenderas en studieresa till Kina.
Jag hoppas man kan handskas med rävsundsbro bygget så som ett krisbygge och inte sätta det i någon politisk brokö.
Varifrån kommer uppgiften om att det skall ta fem år att få en bro byggd över det där lilla diket? Bron(arna) är redan långt planerade, så det är bara att köra igång! I lilla Åbo fixade man från noll en ny Martinsbro på drygt ett år! I Genua rev man den raserade bron och återuppgyggde den på minder än ETT ÅR! Svårt och krävande projekt högt över hustaken! Så här vid Rävsund ligger nog inte bara en hund begraven utan hela kenneln!
Max 3 mån detaljplanering och sen. maskinerna på plats, huvudplaneringen är redan sgs gjord! Tydligen är det politik bakom, inget annat. Lika så med broprojektet Lill-mälö-Nagu.