Närings-, trafik- och miljöcentralen i Egentliga Finland har i slutet av förra veckan lagt ut upphandlingsdokumenten för förbindelsebåtstrafiken på Nagu södra och Nagu tvärgående samt Houtskär-Iniö ruttområden. Som NTM-centralen tidigare…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
En kommentar: “NTM-centralen höjer kraven på förbindelsebåtarnas isduglighet då ny upphandling inleds”
Kurt Kronehag skrev
NTM centralens krav på att fartygsskrov och utrustning skulle motsvara finsk isklass 1A fanns nog redan 2019 och till och med i början av 2020, men av någon anledning sänktes de för Nagus norra och Korpo rutten. Nu har man således återgått till det tidigare strängare kravet för Nagu södra rutt.. Mystiskt förfarande som inte inger förtroende.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
NTM centralens krav på att fartygsskrov och utrustning skulle motsvara finsk isklass 1A fanns nog redan 2019 och till och med i början av 2020, men av någon anledning sänktes de för Nagus norra och Korpo rutten. Nu har man således återgått till det tidigare strängare kravet för Nagu södra rutt.. Mystiskt förfarande som inte inger förtroende.