Förflytta dig till innehållet

Nödcentralen svarar snabbt, men behöver fler svenskspråkiga operatörer

Arkiv/Nödcentralsverket
Man med lurar på öronen.
Flera språkkunniga. Till nästa års utbildning av nya nödcentraloperatörer söker man särskilt personer som kan jobba både på svenska och finska.
Svarstiden för nödsamtal är i genomsnitt tre sekunder. Det visar Nödcentralsverkets personalberättelse för fjolåret. Trots att nödcentraloperatörernas arbetsmängd ökade jämfört med året innan lyckades man korta ner svarstiden från fyra…

Redan prenumerant?

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter