Då Finferries i början av juni som enda anbudsgivare valdes av NTM-centralen i Egentliga Finland att sköta förbindelsebåtstrafiken på Nagu södra och tvärgående linje samt på Houtskär- och Iniörutterna, meddelade…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
4 kommentarer: “Marknadsdomstolen förkastade förbindelsebåtsbesvär – Ferentes hade inte besvärsrätt”
Kenneth Wilen skrev
Helt rätt vad du skriver Walter bort med Rostholkana från våra vatten inte fel på besättningen tex Kokkomaa mycket duktig vänlig besättning God Jul
Paul Lindberg skrev
Skada att det Valter Eriksson skriver stämmer till nästan 100% frånsett något undantag
t.ex. förbindelsefartyget Satava byggt i Nyslott i medlet av 1970-talet. Men å den andra
sidan sett är det en självklarhet, att små rederier inte klarar av att konkurrera med staten.
I lite större perspektiv gäller samma princip internationellt eller globalt, hur som helst.
Det är bara en tidsfråga när Kina, där staten står bakom det mesta, kör förbi USA som
den ledande världsmakten. Det är alltid sist och slutligen fråga om pengar och resurser
såväl mellan enskilda personer och företag som mellan stater på internationell nivå….
”Raha ratkaisee”, sjöng Irvin Goodman redan på sin tid, en regel utan undantag…..
Valter Eriksson skrev
Bra beslut ! Det enda seriösa rederiet inom hela förbindelsetrafiken i skärgården är Finnferries. Alla övriga rederier är opålitliga pga bl.a. slutkörda och skrotningsfärdiga fartyg införskaffade från Norge. Endast norska redare är nöjda med att bli av med skrotningsfärdiga fartyg, men här anser man att de ännu är dugliga !
Andreas Johansson skrev
Nå de va ju lite tassit att inga Ferentes hade bättre juridisk hjälp. På finska brukar man säga ”Miten meni niinku omasta mielestä”
Oberoende är de myki bra att Finferries börjar köra!
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Helt rätt vad du skriver Walter bort med Rostholkana från våra vatten inte fel på besättningen tex Kokkomaa mycket duktig vänlig besättning God Jul
Skada att det Valter Eriksson skriver stämmer till nästan 100% frånsett något undantag
t.ex. förbindelsefartyget Satava byggt i Nyslott i medlet av 1970-talet. Men å den andra
sidan sett är det en självklarhet, att små rederier inte klarar av att konkurrera med staten.
I lite större perspektiv gäller samma princip internationellt eller globalt, hur som helst.
Det är bara en tidsfråga när Kina, där staten står bakom det mesta, kör förbi USA som
den ledande världsmakten. Det är alltid sist och slutligen fråga om pengar och resurser
såväl mellan enskilda personer och företag som mellan stater på internationell nivå….
”Raha ratkaisee”, sjöng Irvin Goodman redan på sin tid, en regel utan undantag…..
Bra beslut ! Det enda seriösa rederiet inom hela förbindelsetrafiken i skärgården är Finnferries. Alla övriga rederier är opålitliga pga bl.a. slutkörda och skrotningsfärdiga fartyg införskaffade från Norge. Endast norska redare är nöjda med att bli av med skrotningsfärdiga fartyg, men här anser man att de ännu är dugliga !
Nå de va ju lite tassit att inga Ferentes hade bättre juridisk hjälp. På finska brukar man säga ”Miten meni niinku omasta mielestä”
Oberoende är de myki bra att Finferries börjar köra!