Förflytta dig till innehållet

Leijona–brännvin var storsäljare i Alkos affärer 2019 – alltfler finländare vill ändå ha alkoholfria alternativ

År 2019 gick för första gången de alkoholfria alternativen om cidern, meddelar Alko. Trots det var ändå Leijona–brännvinet fjolårets populäraste produkt. Under 2019 köptes totalt 82 miljoner liter dryck från Alko, vilket är en nedgång på 3,8 procent i jämförelse med försäljningen året innan. Försäljningen…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *