Förflytta dig till innehållet

Lastbilar och långtradare fortsätter strunta i reglerna på Rävsundsbron – nu gungar bron farligt

Arkiv/Carina Holm
Bro som spänner över ett vattendrag fotograferad underifrån
Rävsundsbron är i dåligt skick. För att den ska hålla ända tills den nya bron blir färdig har det införts begränsningar för hur hårt man får köra på bron och hur den tunga trafiken ska köra. Alla följer inte reglerna och det här kan få följder.
Tunga trafiken fortsätter strunta i trafikbestämmelserna på Rävsundsbron. Det visar Närings-, miljö- och trafikcentralens granskning. Brons rörelser har enligt NTM-centralen ökat igen och det har gjorts observationer av tunga fordon…

Redan prenumerant?

Dela artikeln

5 kommentarer: “Lastbilar och långtradare fortsätter strunta i reglerna på Rävsundsbron – nu gungar bron farligt

  1. Kari Niemi skrev

    Kanske de va oskan som rådda till när ljusena blev mörka= out of order?När trafikljus3na va bårta så visste inte chaffisena på båda sidorna att när är det min tur?

  2. Manne Carla skrev

    Skyltningen gällande 60m minimi avståndet för tunga fordon bör också vara skyltat på engelska då många av de tunga fordonen har utländska chaufförer.

  3. Ted Bergman skrev

    Det är nog inte begränsningarna det är fel på utan bristen på övervakning. Polisen måste börja få bort dessa. Det blir inte bättre med ytterligare begränsningar om inte nuvarande ens följs, lika som det inte tidigare heller följdes utan även 100tons laster var vanliga.

  4. Lotta Myréen skrev

    Jag har lagt märke till att stora fordon ofta möts på bron. Trafikljusens intervaller behöver kontrolleras och kalibreras.

  5. Anders Abrahamsson skrev

    hur skulle de vara och sätta lite ”hopi hopi” på byggandet
    kanske sätta igång med 24-7 metoden, istället för 8-16 och hälften paus

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter