Tunga trafiken fortsätter strunta i trafikbestämmelserna på Rävsundsbron. Det visar Närings-, miljö- och trafikcentralens granskning. Brons rörelser har enligt NTM-centralen ökat igen och det har gjorts observationer av tunga fordon…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
5 kommentarer: “Lastbilar och långtradare fortsätter strunta i reglerna på Rävsundsbron – nu gungar bron farligt”
Kari Niemi skrev
Kanske de va oskan som rådda till när ljusena blev mörka= out of order?När trafikljus3na va bårta så visste inte chaffisena på båda sidorna att när är det min tur?
Manne Carla skrev
Skyltningen gällande 60m minimi avståndet för tunga fordon bör också vara skyltat på engelska då många av de tunga fordonen har utländska chaufförer.
Ted Bergman skrev
Det är nog inte begränsningarna det är fel på utan bristen på övervakning. Polisen måste börja få bort dessa. Det blir inte bättre med ytterligare begränsningar om inte nuvarande ens följs, lika som det inte tidigare heller följdes utan även 100tons laster var vanliga.
Lotta Myréen skrev
Jag har lagt märke till att stora fordon ofta möts på bron. Trafikljusens intervaller behöver kontrolleras och kalibreras.
Anders Abrahamsson skrev
hur skulle de vara och sätta lite ”hopi hopi” på byggandet
kanske sätta igång med 24-7 metoden, istället för 8-16 och hälften paus
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Kanske de va oskan som rådda till när ljusena blev mörka= out of order?När trafikljus3na va bårta så visste inte chaffisena på båda sidorna att när är det min tur?
Skyltningen gällande 60m minimi avståndet för tunga fordon bör också vara skyltat på engelska då många av de tunga fordonen har utländska chaufförer.
Det är nog inte begränsningarna det är fel på utan bristen på övervakning. Polisen måste börja få bort dessa. Det blir inte bättre med ytterligare begränsningar om inte nuvarande ens följs, lika som det inte tidigare heller följdes utan även 100tons laster var vanliga.
Jag har lagt märke till att stora fordon ofta möts på bron. Trafikljusens intervaller behöver kontrolleras och kalibreras.
hur skulle de vara och sätta lite ”hopi hopi” på byggandet
kanske sätta igång med 24-7 metoden, istället för 8-16 och hälften paus