Förflytta dig till innehållet

Läsarfråga: ÅU tog reda på att man visst får stanna på de gula strecken på färjan

Arkiv/Kim Lund
Bilar på en färja
De gula strecken som går tvärs över bildäck leder till MES-räddningsstationerna som finns på de nyaste landsvägsfärjorna Elektra och Altera (bilden).
En läsare tog nyligen kontakt med ÅU för att fråga om vilken funktion de tjocka, gula strecken som är målade på färjorna Alteras och Elektras däck egentligen har. Får man…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova nu ÅU Surf 12,95 € / mån

Redan prenumerant?

Dela artikeln

En kommentar: “Läsarfråga: ÅU tog reda på att man visst får stanna på de gula strecken på färjan

  1. Bo von Nandelstadh skrev

    En inva-bil, paketbil med inva-hiss och dörrar som öppnas bakåt, bör ha tillräckligt med utrymme för hissen och personen med tex. rullstol, borde i säkerhetens namn, få egen parkeringsruta på färjan, samt att med giltigt invakort få köra i omkörningsfilen ombord. Är det på besättningens ansvar att få invapersonen till räddningsstationen eftersom dom har kommandorätt ombord ? Att en inva-bil med invaperson skall sitta i alla färjköer ( åtminstone 3 stycken ) på väg ut och på väg in, är inte av denna värld. Dessutom bör personen ha möjlighet att använda inva-wc på färjan med parkeringsrutan rätt placerad.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter