En läsare tog nyligen kontakt med ÅU för att fråga om vilken funktion de tjocka, gula strecken som är målade på färjorna Alteras och Elektras däck egentligen har. Får man…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
En kommentar: “Läsarfråga: ÅU tog reda på att man visst får stanna på de gula strecken på färjan”
Bo von Nandelstadh skrev
En inva-bil, paketbil med inva-hiss och dörrar som öppnas bakåt, bör ha tillräckligt med utrymme för hissen och personen med tex. rullstol, borde i säkerhetens namn, få egen parkeringsruta på färjan, samt att med giltigt invakort få köra i omkörningsfilen ombord. Är det på besättningens ansvar att få invapersonen till räddningsstationen eftersom dom har kommandorätt ombord ? Att en inva-bil med invaperson skall sitta i alla färjköer ( åtminstone 3 stycken ) på väg ut och på väg in, är inte av denna värld. Dessutom bör personen ha möjlighet att använda inva-wc på färjan med parkeringsrutan rätt placerad.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
En inva-bil, paketbil med inva-hiss och dörrar som öppnas bakåt, bör ha tillräckligt med utrymme för hissen och personen med tex. rullstol, borde i säkerhetens namn, få egen parkeringsruta på färjan, samt att med giltigt invakort få köra i omkörningsfilen ombord. Är det på besättningens ansvar att få invapersonen till räddningsstationen eftersom dom har kommandorätt ombord ? Att en inva-bil med invaperson skall sitta i alla färjköer ( åtminstone 3 stycken ) på väg ut och på väg in, är inte av denna värld. Dessutom bör personen ha möjlighet att använda inva-wc på färjan med parkeringsrutan rätt placerad.