Förflytta dig till innehållet

Långa telefonköer och receptrusning ett stort bekymmer – Åbo är redo att be om hjälp av privata företag

Arkiv/Stefan Holmström
Mobiltelefon i hand
Coronapandemin har kraftigt ökat antalet samtal till hälsovården i Åbo.
Åbo stad försöker nu råda bot på de långa telefonköerna till hälsostationerna och de arbetskrävande receptprocesserna. Tanken är att företaget Pihlajalinna Terveys skulle sköta en del av tidsbokningen och andra telefontjänster, medan företaget Solo Health kunde behandla elektroniska recept. Experimentet med att köpa upp denna…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova nu ÅU Surf 12,95 € / mån

Redan prenumerant?

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter