Valter Östberg var oroad över sina symptom men blev inte förstådd i rådgivningens telefonservice. Foto: Privat Vad ska man göra om man enligt myndigheternas instruktioner inte ska gå till sjukhuset med symptom, och inte kan få kontakt med någon som förstår…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
En kommentar: “Fick inte prata svenska i Åbos coronarådgivningstelefon — ”Jag visste inte vad jag skulle göra””
Britt-Marie Klåvus-Hyvärinen skrev
Sorgligt, Mycket sorgligt! Men så här bara fungerar det i dagens Finland!!
Jag har gett upp det att bli betjänad på mitt modersmål i Åbo!! Men blir glad in i själen om jag mot förmodan blir betjänad på svenska!!
Påverkar också var man gör sina uppköp!!
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Sorgligt, Mycket sorgligt! Men så här bara fungerar det i dagens Finland!!
Jag har gett upp det att bli betjänad på mitt modersmål i Åbo!! Men blir glad in i själen om jag mot förmodan blir betjänad på svenska!!
Påverkar också var man gör sina uppköp!!