Korpoaffär mångdubblade sin försäljning under epidemin – så här blev Amalias hem en succé i skärgården
Epidemitiden har inte bara varit av ondo. Det finns också ljusglimtar som till exempel att många företags näthandel har fått luft under vingarna. På bilden företagaren Terhi Pilke.
Ett genombrott. Det kan man påstå att coronaepidemin har inneburit för kläd- och inredningsbutiken Amalias hem i Korpo. Förtaget, som redan har 14 år på nacken, öppnade en webbaffär år 2017 och fick under de tre första åren in 3000 beställningar. Året då epidemin bröt…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
2 kommentarer: “Korpoaffär mångdubblade sin försäljning under epidemin – så här blev Amalias hem en succé i skärgården”
Pia Heikkilä skrev
Hej, företaget heter Amalias hem.
Carina Raumala skrev
Vad heter företaget?
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Hej, företaget heter Amalias hem.
Vad heter företaget?