Förflytta dig till innehållet

Konsumentombudsman Katri Väänänen: Återbetalningen av ogjorda resor får inte dröja flera månader

Konsumentskyddslagen tryggar rätten till ekonomisk kompensation när en resa avbokas, påminner konsumentombudsmannen. Foto: Mikael Sjövall/SPT Konsumentombudsmannen har upptäckt brister i kundbetjäningen och tidsfristerna för återbetalningen av sådana resor som har avbokats på grund av pandemin. -- Återbetalningarna måste skötas inom några…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *