Konsumentskyddslagen tryggar rätten till ekonomisk kompensation när en resa avbokas, påminner konsumentombudsmannen. Foto: Mikael Sjövall/SPT Konsumentombudsmannen har upptäckt brister i kundbetjäningen och tidsfristerna för återbetalningen av sådana resor som har avbokats på grund av pandemin. -- Återbetalningarna måste skötas inom några…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.