Förflytta dig till innehållet

Justeringarna vid Pärnäs färjfäste väcker positiva reaktioner – men ännu finns det utrymme för förbättring

Olivia Åkerholm
Situationen vid Pärnäs färjfäste är bättre - men ännu inte perfekt.
Efter några veckor med fyra körfiler återgick man vid Pärnäs färjfäste i Nagu till det klassiska systemet med endast två filer: en för nyttotrafik och en för övrig trafik. I fråga om färjeköer är det traditionella bäst, anser bilister, men ännu finns det utrymme för…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

4 kommentarer: “Justeringarna vid Pärnäs färjfäste väcker positiva reaktioner – men ännu finns det utrymme för förbättring

  1. Jaana Vahalahti skrev

    När man ska till Baldur ska man köra genom parkeringsplatsen alltså svänga mot sjöbevaknings stationens nedre port. Om man sen rymms o köra genom där är en annan sak

  2. Ola Lindholm skrev

    Intressanta nya termer, nyttotrafik? Och vad är förkörsrätt, alltså etuajo-oikeus? Det finns inget som är förtursbilar längre då, dvs de med röd lapp i bilfönstret?

  3. Jan-Erik Karlsson skrev

    Har funderat på vilken fil man skall gruppera sig in på då man skall till M/S BALDUR

  4. Bo Gyllenberg skrev

    Om nyttotrafiken anländer i så god tid att det inte är kö ännu, varför skall de då använda förkörsfilen? Bara en försiktig fråga till.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter