Efter några veckor med fyra körfiler återgick man vid Pärnäs färjfäste i Nagu till det klassiska systemet med endast två filer: en för nyttotrafik och en för övrig trafik. I…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
4 kommentarer: “Justeringarna vid Pärnäs färjfäste väcker positiva reaktioner – men ännu finns det utrymme för förbättring”
Jaana Vahalahti skrev
När man ska till Baldur ska man köra genom parkeringsplatsen alltså svänga mot sjöbevaknings stationens nedre port. Om man sen rymms o köra genom där är en annan sak
Ola Lindholm skrev
Intressanta nya termer, nyttotrafik? Och vad är förkörsrätt, alltså etuajo-oikeus? Det finns inget som är förtursbilar längre då, dvs de med röd lapp i bilfönstret?
Jan-Erik Karlsson skrev
Har funderat på vilken fil man skall gruppera sig in på då man skall till M/S BALDUR
Bo Gyllenberg skrev
Om nyttotrafiken anländer i så god tid att det inte är kö ännu, varför skall de då använda förkörsfilen? Bara en försiktig fråga till.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
När man ska till Baldur ska man köra genom parkeringsplatsen alltså svänga mot sjöbevaknings stationens nedre port. Om man sen rymms o köra genom där är en annan sak
Intressanta nya termer, nyttotrafik? Och vad är förkörsrätt, alltså etuajo-oikeus? Det finns inget som är förtursbilar längre då, dvs de med röd lapp i bilfönstret?
Har funderat på vilken fil man skall gruppera sig in på då man skall till M/S BALDUR
Om nyttotrafiken anländer i så god tid att det inte är kö ännu, varför skall de då använda förkörsfilen? Bara en försiktig fråga till.