Social- och hälsovårdsministeriet och Institutet för hälsa och välfärd gav en lägesrapport om coronaepidemin. Dagens översikt presenterades av strategidirektör Liisa-Maria Voipio-Pulkki och medicinalrådet Anni Virolainen-Julkunen på Social- och hälsovårdsministeriet och…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
En kommentar: “Direktrapporteringen om coronaläget är avslutad – läs vad som sades här”
Carita Eklund skrev
Vintern kom och överraskade igen? Kan statliga tjänstemän verkligen köpa upp service som är anpassad för sommarmånaderna när året har tolv månader med varierande väder? ELY centralen har konkurrens utsatt rutten. Det tycks finnas stor okunskap i konkurrensutsättning och vad som godkänns som tillräckligt hög kvalitet. Inga ursäkter finns för denna okunskap och resultatet blir dålig service för oss som är beroende av transporterna. Besättningen ombord gör sitt bästa och har inte ett lätt jobb. Det är ELY centralen som ansvarar för det här. Nu kunde ELY centralen göra sin kundbarometer och inte på sommaren, alla är nöjda i på semestern i solsken o vackert väder. Kan Åu fråga tjänstemännen på ely centralen vad de tänker göra åt att de köpt en undermålig service för skattepengar?
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Vintern kom och överraskade igen? Kan statliga tjänstemän verkligen köpa upp service som är anpassad för sommarmånaderna när året har tolv månader med varierande väder? ELY centralen har konkurrens utsatt rutten. Det tycks finnas stor okunskap i konkurrensutsättning och vad som godkänns som tillräckligt hög kvalitet. Inga ursäkter finns för denna okunskap och resultatet blir dålig service för oss som är beroende av transporterna. Besättningen ombord gör sitt bästa och har inte ett lätt jobb. Det är ELY centralen som ansvarar för det här. Nu kunde ELY centralen göra sin kundbarometer och inte på sommaren, alla är nöjda i på semestern i solsken o vackert väder. Kan Åu fråga tjänstemännen på ely centralen vad de tänker göra åt att de köpt en undermålig service för skattepengar?