Huvudbiblioteket beklagar dålig service på svenska – ”Det var ett osakligt bemötande”
Robin Sjöstrand
Repekka Pilppula, chef för bibliotekstjänster vid stadsbiblioteket, säger att alla som jobbar vid biblioteket förväntas ha en tillräckligt bra svenska för att kommunicera grundläggande och beklagar att så inte har skett.
Har den svenska servicen på Åbo stadsbibliotek blivit sämre efter coronapandemin? Det frågar sig S:t Karinsbon Carita Arffman, som kontaktade ÅU efter att hon inte fått svensk betjäning i receptionen…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.