Förflytta dig till innehållet

Huvudbiblioteket beklagar dålig service på svenska – ”Det var ett osakligt bemötande”

Robin Sjöstrand
Kvinna i röd tröja och svart kjol framför bibliotekets reception.
Repekka Pilppula, chef för bibliotekstjänster vid stadsbiblioteket, säger att alla som jobbar vid biblioteket förväntas ha en tillräckligt bra svenska för att kommunicera grundläggande och beklagar att så inte har skett.
Har den svenska servicen på Åbo stadsbibliotek blivit sämre efter coronapandemin? Det frågar sig S:t Karinsbon Carita Arffman, som kontaktade ÅU efter att hon inte fått svensk betjäning i receptionen på biblioteket. – Tidigare har jag alltid fått tre fyra ord på svenska, eller så…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter