Förflytta dig till innehållet

Forskare vill se strängare regler för matreklam till barn

Pixabay
satan
I det nya medielandskapet krävs striktare regler för hur man får marknadsföra ohälsosam mat till barn, menar forskare.
Finland måste skärpa och förtydliga reglerna för hur man får marknadsföra ohälsosamma livsmedel till barn och unga, i synnerhet till de i åldern 13–17 år. Det menar forskningsprojektet Marknadsföringen av ohälsosam mat till barn och unga som genomförts av Helsingfors universitet, Tammerfors universitet och Finlands…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter