Förflytta dig till innehållet

Forskare varnar: digitaliseringen kan öka ojämlikheten mellan kön — tydligare undervisningsmål för digitala färdigheter krävs

Meri-Tuulia Kaarakainen disputerar på tisdag. I sin forskning har hon undersökt ungdomars digitala färdigheter. En ny forskning vid Åbo universitet visar att ungdomars digitala kunskaper varierar väldigt mycket. Tydligare mål för vilka digitala färdigheter som ska läras i skolan efterlyses därför.…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *