Förflytta dig till innehållet

Försäljningen av ekologisk mat bromsas av priset

Livsmedel säljs billigare i S-gruppens affärer under kampanjen Svinnveckan (Hävikkiviikko).
Ekologiska morötter. En undersökning som genomförts av Kantar TNS på uppdrag av företaget Matsmart, visar att ungefär hälften av finländarna sällan eller aldrig köper ekologisk mat. Den främsta orsaken är priset. En del av de som deltog i undersökningen uppgav också…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *