Förflytta dig till innehållet

Finskan och svenskan trängs undan – nu bereds en ny nationalspråksstrategi

Artek skyltfönster med texten "Timless content inside"
Allt fler finska företag går över till engelska i sin marknadsföring. Det här undergräver nationalspråkens ställning, skriver Justitieministeriet. Foto: Mikael Sjövall/SPT Justitieminister Anna-Maja Henriksson (SFP) öppnar seminariet genom att slå sig för bröstet. -- Det nuvarande regeringsprogrammet är det bästa möjliga…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *