Förflytta dig till innehållet

Finländska företag lär sig marknadsföra lyx – ”handlar om att sälja en känsla”

Privat/SPT
– I motsats till vad många tror är ekologiskt och hållbart tänkande viktigt inom lyx. Franska lyxkläder görs i Frankrike, av bra material och av välutbildade och välavlönade sömmerskor. Det gör kläderna dyrare. Å andra sidan ska de hålla i tiotals år, säger Jonas Holmqvist, professor i lyxmarknadsföring i Bordeaux i Frankrike.
Det finns få internationellt kända lyxvarumärken från Finland. Det säger Jonas Holmqvist, professor i lyxmarknadsföring vid Kedge Business School i Bordeaux i Frankrike. – Baltic Yachts och Nautor som verkar inom båtindustrin är de enda finländska lyxvarumärken som fransmännen känner till. I Österbotten tillverkas många högkvalitativa…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *