Finländska företag lär sig marknadsföra lyx – ”handlar om att sälja en känsla”
Privat/SPT
– I motsats till vad många tror är ekologiskt och hållbart tänkande viktigt inom lyx. Franska lyxkläder görs i Frankrike, av bra material och av välutbildade och välavlönade sömmerskor. Det gör kläderna dyrare. Å andra sidan ska de hålla i tiotals år, säger Jonas Holmqvist, professor i lyxmarknadsföring i Bordeaux i Frankrike.
Det finns få internationellt kända lyxvarumärken från Finland. Det säger Jonas Holmqvist, professor i lyxmarknadsföring vid Kedge Business School i Bordeaux i Frankrike. – Baltic Yachts och Nautor som verkar inom…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.