Förflytta dig till innehållet

Få skärgårdsföretagare vill växa – ”Det är bra som det är”

Bröd från bageriet i grannen, potatis från Nagu, tomater från S:t Karins, örter från Wattkast, äpplen från Heisala, sylt från Kökar, saft från Pargas, kött från Nagu och fisk och…

Redan prenumerant?

Dela artikeln

En kommentar: “Få skärgårdsföretagare vill växa – ”Det är bra som det är”

  1. Jan-Erik Karlsson skrev

    För de flesta är det nog en stor tröskel att anställa ,att hitta duktiga som kan säsongsjobba,har egen bostad o själva betalar de sociala avgifter o pensionerna o dessutom med en rimlig lön,så vi kan vara konkurrenskraftiga.Löser man dessa frågor på projekt TUKEVA så är man nog en bit på väg o eventuellt då kunna se större firmor i periferin?Men varför vill man det?En massa små producenter som alla specialiserar sig på sina nischer tror jag ändå är bättre då håller man det mera lokalt från producent till konsument.Det är ju bra att Eu vill göra dessa undersökningar,men med dagens byråkrati inom livsmedelsbranschen så är det nog väldigt krångligt att få sina produkter ut i EU.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter