Förflytta dig till innehållet

Ett av logotypsförslagen för Pargas stad klart populärast i ÅU:s inofficiella omröstning

Av de sex olika logotypsförslagen som stadsstyrelsen ska välja ett nytt varumärke för staden Pargas var alternativet med det lätt framåtlutande seglet det överlägset mest populära i ÅU:s ytterst inofficiella omröstning.

Nästan två tredjedelar av rösterna (62,9 procent) gick till det alternativet.

Också alternativen med det stiliserade ankaret och det blåa seglet indelat i fem segment var populära (116 röster vardera, eller 11,8 procent) medan de övriga tre förslagen fick marginellt understöd.

ett kollage av olika logotypsalternativ med siffrorBildkollage/Mikael Heinrichs
Så här tyckte ÅU:s läsare om de olika logotypsförslagen i Pargas.

Sammanlagt gavs 979 godkända röster i omröstningen som pågick från fredag kväll fram till klockan 14.30 i dag.

Totalt 122 svar ratades som solklara dubbletter, men eftersom omröstningen inte krävde registrering eller kontaktuppgifter kan det förstås ha slunkit med en och annan dubbelröst. Endast övertydliga dubbelröster plockades bort innan resultaten sammanställdes.

Yle Åboland genomförde också en motsvarande enkät under veckoslutet. Också där var det alternativet med det lätt framåtlutade seglet som samlade flest röster (44,5 procent) av sammanlagt 427 röster.

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter