Förflytta dig till innehållet

"En bra försäljare överträffar sig själv" — Matti Ahokas har höga målsättningar

En av de roligaste och mest givande händelserna som försäljare är när Matti Ahokas lyckas sälja flera produkter till en kund som kom in för att köpa bara en. Foto: Annina Suominen Det är full rulle i Elisa i Skanssi på…

Ja, jag vill läsa mer!

Prova 1 månad för 1€*

Redan prenumerant?

* Kampanjpris 1€ första månaden, därefter ordinarie pris 17,95€
Redan använt kampanjen? Beställ här istället

Dela artikeln

En kommentar: “"En bra försäljare överträffar sig själv" — Matti Ahokas har höga målsättningar

  1. Göran Ek skrev

    En bra försäljare så låter kunderna i lugn och ro se på produkterna och jämföra dem för att sedan möjligtvis fråga om man behöver hjälp. Det finns inget mer irriterande än försäljare som ”hoppar” på kunderna direkt när de kommer in som en hungrig varg. Dessutom så blir man irriterad på att vissa försöker sälja mer än man vill ha. Är man ute efter en viss modell av dator/telefon så vill jag och många andra slippa bli prackade på övrig utrustning som inte uppfyller ens egna krav för att just de modellrna inte finns i butiken elle rär för dyra. Tacka vet jag för näthandel från hela världen så slipper man denna irritation. Roligare att sitta och slösurfa och komma på själv vad man vill ha samt kanske lära sig något nytt. Finns massor av guider och produkttester på olika forum och Youtube som i nästan alla fall ger bättre information än dessa telefon och elektronikbutiker.
    Tycker att man sällan träffar på tekniknördar i butikerna. Kanske det är för att tekniknördar undviker mainstreambutiker med dåligt utbud om man inte måste eller annars bara har ett bra erbjudande, och att tekniknördar inte orkar svara på samma enkla frågor 100 gånger samma dag för att sedan upprepa dag efter dag 🙂
    Varför tar inte kunder och användare reda på själv svaret på enkla frågor och problem?
    Nummerlappar för betjäning är en bra lösning och detta system borde även Power/Gigantti ta efter.

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *