Förflytta dig till innehållet

Elisa svarar Johan Sundqvist

Det här är en opinionstext, åsikterna är skribentens egna.

Vi beklagar att referensnumren på fakturor orsakat förvirring. Elisa använder ett och samma referensnummer i sin fakturering av månatliga tjänster. Genom permanenta referensnummer har man försökt att göra betalningen av fakturor enkel och klar för kunder. Vi riktar alltid automatiskt betalningar till de äldsta fakturorna med hjälp av de permanenta referensnumren.

Vi har tidigare använt referensnummer som ändras, vilket enligt vår erfarenhet har orsakat förvirring för en del kunder om vilket referensnummer som ska användas vid vilken betalning. Om en faktura av misstag betalas två gånger, tillgodoräknas överloppsbetalningen på följande fakturor. På så sätt kan man också på förhand göra insättningar på sitt ”konto” till exempel inför resor, vilket gör att man inte behöver tänka på att betala fakturor på resande fot.

I tjänsten OmaElisa tillhandahåller vi för alla våra kunder även en uppdaterad vy av obetalda och betalda fakturor, det är alltså alltid enkelt att kontrollera fakturornas status. Det är också enkelt att betala obetalda fakturor i OmaElisa via bankernas betaltjänster. Ytterligare tips: Uppe till höger på Elisas webbsidor för kundtjänst och kontaktuppgifter kan du byta språket till svenska, och även i OmaElisa finns alternativet ”på svenska”.

Dela artikeln

Kommentarer

Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mera nyheter