Arbetet som kollektivtrafikplanerare har de senaste tjugo månaderna säkert känts som ett trafikgissningsarbete. Vi har fått se ett ras i passagerarmängderna och munskyddsplikt (rekommendationer) av olika stränghetsgrad. Det finns en…
Den här artikeln är exklusiv för ÅU:s betalande läsare.
Våra nyhetspaket ger dig fri tillgång till alla
Åbo Underrättelsers nyheter, reportage och artiklar på webben.
En kommentar: “Det är dags för Föli 2.0 som bättre beaktar folks ändrade vardagsvanor”
Henrik Mahlberg skrev
När allt fler skaffar sig el- eller hybridbilar, minskar nog motivationen för många av oss att använda kollektivtrafiken. Många gör det av miljö- och kostnadsskäl nu, men bägge skälen blir svagare när vi kör på el. Ingen använder väl kollektivtrafiken för att det är bekvämt. Snarare är det en plåga i rusningstid. Kanske något att tänka på i Föli.
Kommentarer
Alla som kommenterar ÅU:s webbartiklar förväntas göra det sakligt och under sitt eget namn. Vi godkänner inga länkar till externa webbplatser i kommentarerna. Kommentarerna modereras. Fyll i både ditt för- och efternamn, tack.
När allt fler skaffar sig el- eller hybridbilar, minskar nog motivationen för många av oss att använda kollektivtrafiken. Många gör det av miljö- och kostnadsskäl nu, men bägge skälen blir svagare när vi kör på el. Ingen använder väl kollektivtrafiken för att det är bekvämt. Snarare är det en plåga i rusningstid. Kanske något att tänka på i Föli.