Snart ska Pargas nya logotyp spikas i styrelsen – se alternativen och tyck till
Långköraren kring Pargas stads nya varumärke eller logotyp som fått aningen orimliga proportioner torde få sitt slut på måndag.
Då ska beslutet om det nya varumärket fattas i stadsstyrelsen, där man senast efter omröstning bestämde sig för att ta in ytterligare alternativ till de fyra förslag som samarbetspartnern Pentagon Design tidigare tagit fram.
Under denna vecka, ända fram till fredag, kommer fullmäktigeledamöterna i stan att få svara på en andra rådgivande webbenkät, där samtliga sex förslag finns med.
Webbenkätens innehåll finns med som bilaga till föredragningslistan på stadens webbplats och ur den framgår också de sex olika alternativen som nu är aktuella.
Styrelsen kommer på sitt möte på måndag att ta del av resultaten från webbenkäten om varumärket och efter det fatta sitt beslut som sedan delges stadsfullmäktige.
Redan tidigare har styrelsen gjort det klart att man i övrigt är nöjda med den grafiska och visuella profil som designbyrån tagit fram och att de kommer att fungera väl som grund för både extern och intern kommunikation och marknadsföring.
Eftersom förslagen offentliggjorts på stadens webbplats, har ÅU tagit sig friheten att lansera en egen, högst inofficiell webbenkät riktad till den breda allmänheten.
Enkäten hålls öppen fram till klockan 14.30 på måndag, det vill säga en halvtimme innan stadsstyrelsens sammanträde inleds.
Resultaten i ÅU:s omröstning publiceras efter att formuläret stängts.