Arkea svarar Hem och Skola: Serviceavtalet med kunden styr vårt jobb

Publicerad:

Det här är en opinionstext, åsikterna är skribentens egna.

Föreningen Hem och skola i Åbo tog i lördags (ÅU 29.9.2018) ställning till vår service i anslutning till städning, vaktmästare och fastighetsskötsel i skolorna i Åbo.

Arkea är ett serviceföretag och grunden för alla våra tjänster utgör det serviceavtal som vi har ingått med kunden och i vilket tjänsterna som kunden köper av oss bestäms.

Utgående från avtalet gör vi för varje enskilt objekt, i det här fallet skolan, upp en arbetsbeställning som anger ramarna för arbetet som ska utföras.

Offentliga anskaffningar upphandlas ofta med bestämda tjänstebeskrivningar. Anbud som uppfyller alla behörighetskrav jämförs. Ofta är det priset som väger tyngst i jämförelsen.

Servicen utvärderas regelbundet tillsammans med kunden som beställer arbetet. Så säkerställer vi att samarbetet fungerar och att tjänsten på objektet utvecklas. Vi utvecklar också fortgående vårt eget arbete bl.a. genom att förnya maskinbeståndet och arbetsverktygen och genom att utbilda personalen så att arbetet och betjäningen av kunderna förlöper så smidigt som möjligt.

Utgångspunkten för det vi gör är serviceavtalet som vi har ingått med kunden.

Vi lyssnar emellertid gärna på alla våra kunder och vi för ärendet vidare i den utsträckning det är möjligt. Bäst lyckas det här med hjälp av en precis kundrespons.

Tuija Rompasaari-Salmi

Verkställande direktör

Arkea Oy

Publicerad: