Bredda din räckvidd med ÅU

Erik Saanila
Företagare för Archipelago Technincs Kasper Kronberg
Archipelago Technics har sett stor nytta i att annonsera hos ÅU.
Publicerad:

ANNONS

Kasper Kronberg, VD och IT-support på Archipelago Technics, annonserar hos ÅU och PK för att nå bortom de egna sociala mediernas följare och kundkretsens rekommendationer. Marknadsföringen riktar sig särskilt till regionens sommargäster som kan tänkas vara i behov av IT-tjänster under sin vistelse.

– Vi har varit jättenöjda över samarbetet med ÅU och PK. Vår kontaktperson Markus Lindström har i god tid informerat oss om kommande stugutdelningar och andra temanummer, erbjudit oss skräddarsydda annonshelheter och t.o.m. påmint oss om materialinlämning ett par dagar före deadline. Som företagare med många bollar i luften värdesätter vi den här sortens kundservice högt, säger Kronberg.

Regelrätt reklam och vänliga påminnelser

Pargasföretaget Archipelago Technics delar ÅU:s passion för högklassig kundservice. Trots en stadig tillväxt sedan starten 2010 värnar Archipelago Technics om fortsatt snabba och tillgängliga tjänster. Både privatpersoner och företag betjänas från servicepunkterna i Pargas centrum och Åbo, samt på distans per telefon.

– Vi är väletablerade i Pargas och jobbar fysiskt från Åbo sedan våren 2020, men för att nå ut till resten av Åboland behöver vi hjälp. Genom annonsering hos ÅU sprider vi ryktet om vårt IT-stöd och våra produkter bland prenumeranter och läsare bosatta över hela regionen, konstaterar Kronberg.

Archipelago Technics har främst utnyttjat ÅU:s stugutdelningar för att närma sig Åbolands sommargäster. Kronberg betonar ändå att enkla julhälsningar eller mera allmänna annonser är lika viktiga som den regelrätta försäljningen.

– Ibland vill vi bara påminna ortsborna om att vi finns till, konstaterar Kronberg.

Resultat på sikt

Archipelago Technics har sett stor nytta i att annonsera hos ÅU, även om de direkta resultaten ibland kan dröja. Företagets tjänster går huvudsakligen ut på att åtgärda kunders tekniska problem, vilka inte nödvändigtvis infaller samtidigt som en annons går ut. Kronberg menar ändå att ett brant uppsving i försäljningen knappast är den enda måttstocken på en framgångsrik kampanj.

– Vi bygger relationer på sikt, både med våra trogna stamkunder som med nya kontakter från hela Åboland. Tack vare ÅU breddar vi vår synlighet från företagets egna kanaler och vi utnyttjar friskt möjligheten till särskilt printreklam. Vi har valt att annonsera på svenska, i.o.m. att tidningarnas läsare förstår språket, säger Kronberg.

Archipelago Technics ser fram emot fortsatt samarbete med ÅU och PK. Kronoberg anser att tidningarna erbjuder valuta för pengarna och att personalen handleder annonsörerna under hela processen.

– Jag kan varmt rekommendera varje företag med rötter eller intressen i Åboland att annonsera hos ÅU. Via tidningen når du läsare över hela landskapet, samtidigt som du själv stöder det svenskspråkiga och lokala, avslutar Kronberg.