Trygga och lämpliga banktjänster för alla

Åbo Underrättelsers logo
Chef för verksamhetsstället, Nordea
Publicerad:

Det här är en opinionstext, åsikterna är skribentens egna.

Berit Björklöf kommenterade Nordeas finskspråkiga telefontjänst i sin insändare den 14 april 2021.

Vi beklagar Björklöfs upplevelse. Vi på Nordea jobbar hela tiden för att se till att varje kund ska få betjäning i sina bankärenden, på det sätt som passar hen bäst.

Vi rekommenderar att våra svenskspråkiga kunder alltid i första hand ringer oss på numret 0200 5000 som betjänar på svenska vardagar kl. 8–18. När kunden ringer oss på det här numret hör hen ett inspelat meddelande med anvisningar på svenska.

I insändaren tog Björklöf också upp bankärenden under coronatiden. På grund av pandemin betjänar Nordeas kontor i Finland för tillfället privatkunder endast med tidsbeställning. När man bokat tid får man naturligtvis service också på svenska. Kassatjänster erbjuds normalt i hela landet och man behöver inte boka tid till kassakontoren.

Kassakontoret vid Salutorget i Åbo betjänar utan tidsbeställning vardagar kl. 10–16.30. Utöver service med tidsbeställning på kontoren ger kundtjänsten även råd om sparande och placeringar per telefon och via chatten. Vi betjänar våra kunder på finska, svenska och engelska.

Vi vill också i fortsättningen vara en trygg och tillförlitlig partner för våra kunder och vi välkomnar var och en till Nordea.

Chef för verksamhetsstället, Nordea
Chef för verksamhetsstället, Nordea
Publicerad: